מפגש חודש פברואר בקרית המוזיאונים פ”ת, תערוכה והרצאה תא”ל במיל, דורון גביש 18.2.24

ערב של תרבות והעשרה במפגש החודשי שלנו, נשות עמותת פני”ם חדשות, אשר גם גשמי הזלעפות לא עצרו מאיתנו להגיע ,והפעם גם עם בני הזוג (כי אנו מצמידות דיבור למעשה ומאמינות כי רק בינמגדריות ושיתופם של גברים יביא לשוויון המיוחל).

התכנסנו בקרית המוזיאונים בפתח תקווה, מרחב תרבותי הטובל בפארק ירוק קסום, והתחלנו ביקורנו במוזיאון לאמנות בתערוכה מרתקת בהדרכתה של רעות פאוסטר המקצועית והמלבבת. אתנחתת הקפה שובצה בעוגות טובות ושיח חברתי שבכל פעם מחדש מרחיב את ליבנו והמשיכה בהרצאה מרתקת של תא”ל במיל. דורון גביש, מפקד חיל המערך ההגנה האוירי בעת קליטתה של מערכת כיפת ברזל.

איש מרתק, קולח ובעל תפיסה מרחבית מעניינת, בעל ניסיון רב ושנים ארוכות בחיל האוויר.

תא”ל במיל. גביש סקר את מערך ההגנה וההתקפה של מדינת ישראל מכיפת ברזל ועד מערכת החץ, ואת סיפור ההגנה האוירית של ישראל כנגד טילים ורקטות.

בהרצאה נחשפנו לגאוות יחידה הירואית- מערך ההגנה האוירית של חיל האויר הישראלי,  שהינו המערך המוביל בעולם בתחום תפיסות ההפעלה והניסיון המבצעי. במהלך המלחמה יירט המערך מעל 2500 טילים ששוגרו לעבר ישובי ישראל כולל ירוט ראשון בעולם שבוצע בחלל עם מערכת החץ.

שאלות קונקרטיות באשר לסכנה האורבת לנו ממלחמה שתיפתח מצפון נענו ואף הרגיעו . לא שאין סכנת פגיעה אך למדינת ישראל יש מערך הגנה מעולה ומקצועי, וגם לטילים המדויקים שעשויים להגיע מהחיזבאאלה יהיה מענה באמצעות כיפת ברזל, מערכת שרביט ברזל וחץ. טילים גדולים שכאלה אמנם מסוכנים יותר אך קשה להסתירם ומכאן גם מתאפשרת מיתקפה והשמדתם הטקטית ע”י כוחותינו.

דורון גביש  דיבר על מלחמת חרבות ברזל בה אנו שרויים כעת והדגיש כי ראוי לשבח את צה”ל על גבורת לוחמיו והישגיו בעזה.

כן דיבר על הקמפיין שמוביל בימים אלה כנגד שיח מפלג,על אהבת הארץ ועל הקשר החשוב עם התפוצות.

כיום דורון הינו איש עסקים המקדם סטארטאפים ומשמש  כיו”ר “אקסיטור” -תכנית לחיזק הקשר בין ישראל לתפוצות,  עם דגש על הזהות היהודית שלנו.

כן משמש כמנטור לליווי צעירים לפיתוח קריירה וממש בעת הזאת הוא גם מילואימניק.

התודה והברכה לסיגל רפאלי על העמדת המוזיאון לאירוח וביקור בתערוכה, לרעות פאוסטר מנהלת קרית המוזיאונים על הדרכה נפלאה ומרתקת ולתמר כהן בר לב על תיווך המרצה המעולה.

יצאנו עם חום וחיוך בלב אל הקור והגשמים הזועפים שהפכו מבורכים ומברכים אחרי ערב נפלא שכזה.