מפגש פורום רישות של העמותה- לקראת כנס “ממגדר לבינמגדריות ושיתופיות”

כינוס פורום רישות- לקראת הפקת כנס “ממגדר לבינמגדריות ושיתופיות”

11.5.22, רעננה

תחשבו על המילה השגורה הזאת מגדר, המעלה קונוטציות לגידור/גדר/מגודר/לגדר…. – אז אנחנו בעד להוריד את החומות, לא ליצור ריחוק ובידול ומיסגור וקבעונות והפרדות- ניסינו… זה לא ממש הצליח!

ככל שהדרנו את הגברים, חתרנו לאפליה/העדפה מתקנת ויצרנו לעצמנו שטח מסומן שכולו שלנו, הנפנו דגלים (גם אם הם הכי צודקים בעולם) והפכנו רדיקאליות (הנשים בכלל, לא בעמותה שלנו…) כאן יצרנו קיטוב, ניכור, כעסים והתרחקות מצד הגברים.

כי הדרה יוצרת ריחוק, ואי אפשר לבקש שוויון בלי לאפשר אותו לאחרים. או לעסוק בהאשמתם בכל כישלון.

ומה בכלל יוצא לנו מזה שיש חקיקה שלא בהכרח נאכפת (גם אם הולידה הצלחה מסוימת) ולמה לנו לבקש שישמרו לנו מושבים אחוריים באוטובוס, כי מה העונג בשמחת עניים?…. ובכלל –האם קמה לה חברת בני אנוש בה יש יצורים חדשים שהינם בני כלאיים נוסף לגברים ונשים?

הרי מיום הבריאה כך נוצרנו. שווים בראו אותנו.

ורק אנחנו בעצמנו קלקלנו.

אז הגיע הזמן לעצור ולחשוב מחדש. על סדר יום חדש.

ולכבוד זה אנו מסמנות מטרה וחותרות אליה.

שיתופם של גברים ממקום של עוצמה וחוסן, ממקום של צדק וחתירה לשגשוג, ממקום של ביחד ולא לחוד.

התכנסנו לערב שכולו משימות ועבודה אשר תנובתו מיידית ומרגשת. הנה קורם עור וגידים כנס השולחנות העגולים שלנו ואנו כבר מתרגשות!

650 משפיעים מהארץ ומהעולם יבואו לדון סביב השולחנות העגולים בשאלה זהה אחת- כיצד מטמיעים חשיבה בינמגדרית והופכים חולשה להזדמנות ? כיצד מכוננים שיתופיות אמיתית (בקוד אתי? בהקמת הנהלות נשים בהן ייצוג לגברים?)

להיות ראשונות, לחולל שינוי להנחילו ולהטמיעו זה אתגר, ואתגרים זה אנחנו!

התודה והברכה לאורלי ברקאי מנהלת המשמר המגדרי הבינ”ל ולראשות הצוותים שלנו (צוות ההפקה, צוות הרישות וצוות הניסוח והפרסום) אשר מצמידות דיבור למעשה .

התודה והברכה למארחת המוארת גלי זילברשטיין על פתיחת ביתה וליבה ועל עשייתה המבורכת !

וכאשר המעשה גדול מאיתנו- זו באמת ברכה וצמיחה אישית וקבוצתית !