למה לי מיתוג אישי?

אלונה אשכנזי

יועצת תדמית ומיתוג אישי, הד האנטרית ומנטורית להגשמה עצמית והתפתחות אישית לנשים מנהלות, שרוצות להתקדם למשרה בכירה בהייטק ובתעשיהבעלת תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק, בוגרת קורס דירקטורים

האני מאמיןשל אלונה: אין מקום שהוא רחוק מידיומתוך כך היא יצרה את CreatLive Hub מרחב עבודה לעיצוב ומימוש בקריירה. וכבר 20 שנה היא עוזרת לאנשים להצליח במה שהם הכי טובים בו. החזון שלה הוא לעזור לכמה שיותר אנשים למצוא את המקום הנכון להם, לשפר את הדימוי העצמי ולהשיג תוצאות יוצאות דופן בחייהם

למה לי מיתוג אישי?

טום פיטרס טבע את  המונח מיתוג אישי במאמרו The Brand Called You, הוא קבע כי מיתוג אישי אינו מתבסס על שיפור עצמי, אלא עלאריזה מחדשאומיצוב מחדש“. כלומר, המיתוג לא נועד לשפר את האדם, אלא רק את האופן בו רואים אותו אחרים.

ובמילים אחרות  “מותג אישיהוא מה שאנשים אומרים עליך כשאת/ה יוצא מהחדר”,
לדברי ג׳ף בזוס מייסד אמזון.

לא משנה אם את עצמאית או שכירה , בארגון גדול, לוקלי או גלובלי או בעלת עסק
את רוצה שיהיה לך מיתוג אישי שידבר את מי שאת !
את הערכים, הכישורים והניסיון שלך שאת יכולה לתרום לארגון או לקהל שלך.

מיתוג אישי הינו  מושג ידוע בעולמות הקריירה. לא מספיק לעשות את התפקיד שלך טוב, אלא חשוב לייחצן את העשייה שלך ולהביא לידיעת הקולגות והאנשים הרלוונטיים את ההישגים והתרומה שאת מביאה לחברה.מיתוג אישי עבורי זו מנהיגות אישיתלהנהיג את החיים שלך ברמה אישית ומקצועית
זה כמו לעלות על מונית ולבקש מהנהג שיסע לכתובת מסויימת או לבקש ממנו שיסע ואת תחליטי מתי לעצור ולרדת מהמונית, בנתיים המונה דופק!

מנהיגות אישית מצריכה ממך היכרות עם מי שאת, הסכמה לקבל את מה שיש בתוכך והסכמה לחשוף את מי שאת  לקהל היעד שלך.

בעידן של תחרות, שינויים ואי וודאות היכולת להדגיש את הייחודיות והערך שלך היא כלי לקידום וניבוי התקדמות במסלול הקריירה, את רוצה להתחיל לבנות לך את הבטחת הערך שלך ולעשות זאת בהתמדה ובאותנטיות.

כשאת מותג בתחומך את מחוזרת על ידי מעסיקים וקולגות, את פועלת מתוך מודעות גבוהה, את הופכת להיות רלוונטית, שומרת על קשרים ומפתחת נראות מקצועית שנכונה לערכים שלך.

אז, איך עושים את זה?

שלב 1: הגדרה ודיוק המסר שלך.
תשאלי את עצמך:

1.מי את? גילוי וחשיפת החוזקות, ערכים והכישורים שלך. מה את רוצה שידעו עלייך?

2.למה דווקא את? תחשבי מה הערך שאת יכולה להביא לארגון?

3.מי הקהל שלך? למי את פונה, איזה ארגון יהנה ממה שיש לך להציע?

שלב 2: לדבר את היתרונות שלך.

בשלב זה כדאי להפיץ את המסר בצורה מושכלת, חישבי על התכנים החשובים לך ומענינים אותך בהקשר לעולמות התוכן המקצועיים שלך ותבחרי ערוצי הפצה כדי לשתף את התוכן.

ערוצים שנוח לך לתקשר דרכם. לא משנה באיזה ארגון את עובדת, אם לא תתנהגי מותג, היכולת שלך להשפיע תהיה מצוצמצת.

שלב 3: נתינה מתמדת

תהיי מעבר לטייטל המגדיר אותך במקום העבודה, הפגיני איכפתיות ואמביציה. תזמי פעולות בתוך הארגון שיחזקו את ההשפעה והקשרים שלך, גם בהתנדבות, תהפכי להיות הטאלנט שאת בכל הרמות. תחשבי טאלנט, תפעלי ותתלבשי מתוך הטאלנט שאת

במילים אחרותמה הופך אותך לכל כך מוצלחת?
רמז: 5 איכויות העל שלך שמובילות אותך, ובאות לידי ביטוי בעבודה שלך.

ואם את לא יודעת הנה תרגיל נחמד.

תרגיל מיתוג שיעזור לך לקבל פרספקטיבה רחבה יותר ויחדד את הערך המוביל שלך.

תגייסי 5-7 מכרים/חברים/בני משפחה/קולגות ותבקשי מהם לתאר אותך

  • איך את נראית היום? להקביל אותך למותג ולציין ערכים.
  • איך הם היו רוצים לראותך? להקביל למותג ולציין ערכים.

דוגמא: הקבלה למכונית ספורטערכים: מהירה, דינמית, בעלת ביצועים גבוהים.
הקבלה למשקה מרטיניערכים: שקוף, אלגנטי, קליל

לאחר שתקבלי את התשובות תבחרי מה את רוצה לייצגאת רוצה להיות ולשדר מכונית ספורט או מכונית משפחתית את רוצה להיות וולמארט או אמזון?בעולם השיווק מדברים על USP, במיתוג אנחנו מדברים על (UVP (unique value proposition  בעולם העבודה מדברים על  (EVP (employee value proposition

תחשבי מה  ה EVP  או  UVP שלך, כיצד זה עוזר לך בעבודה? כיצד זה יכול לבוא לידי ביטוי? ותפעלי מתוך המקום של לבסס את המותג שאת.

תנהיגי את הבטחת הערך שלך!

מיתוג אישי דורש עבודה עצמית והתמדה אשר מתחילה בלפזר את זרעי ההצלחה בתודעה, במחשבה ובפעולות בשטח.
YOU ARE THE JOB OF YOUR LIFE
היי יצירתית!

אלונה אשכנזי
הד האנטרית, יועצת קריירה ומיתוג אישי.