ברוכה הבאה שנת 2022

בואי נכונה והביאי לנו נחמה וברכה! השנה חוגגות עשור לעמותה!!!

זה שנתיים שאנו בציפייה דרוכה…

שיבואו ימים טובים, שתסתיים לה זו המגיפה, שתלך מאיתנו ותשיב את שיגרת החיים שאהבנו, שתסלק בידודים ומאומתים, שתעלה את כולנו אל מסלול החיים השפויים.

וכמאמר השיר ,אנו נשות העמותה, תומכות זו בזו ואוספות את כל המכאובים, באחוות נשים מעוררת השראה, מגשימות משאלות, ומשתדלות לקיים סדר יום ברצף, גם אם נאלצות לבטל אירועים, עושות בחירה להתבונן אל הזמנים הטובים, ולהביא אותם בין סגר לסגר, בין דלתא לאומיקרון , לרגעי ביחד טובים, מוצאות שמחה בסוף העצב שבוא יבוא, שעות של חסד וחברות טובה, עשייה משמעותית ותורמת לחברה, מקרבות את הימים היפים שעוד יבואו ומזמינות אותם לבוא ולשבת כבר כאן, אצלנו בכיסא כבוד של העמותה!

“ויד סמויה כמו אוספת
את כל המכאובים
אף משאלה לא מתעייפת
לראות זמנים טובים
למצוא שמחה בסוף העצב
לחיות בין אוהבים
אם קרובה את, שעת החסד,
היכנסי לכאן ושבי”

(* דרישת שלום, – מילים –רחל שפירא, לחן- יאיר קלינגר)

בינואר 2012 קיבלנו אישור לרישומה של העמותה. 

שנה שלמה קדמה לאישור זה, שנה בה פעלנו כפורומים מקצועיים ,הקמנו דירקטוריון והתחלנו בפעילות מול משרד המשפטים להירשם כחוק כעמותה.

מאז חלפו להן 10 שנים עתירות פעולה וגאווה, בחברותא כל כך ייחודית לנו, מפרגנת, משלבת ידיים וכישרונות, הקמנו פעילות מקצועית בתחומי המדע והטכנולוגיה, ההורות והקריירה, מיגור השחיתות, מסעות של התמרה לנשים, פעילות מוניציפאלית, משפטית וחברתית.

בשנת 2017 , 100 מנשות העמותה התגייסו למיזם פורץ הדרך, החדשני והיייחודי בארץ ובעולם- המשמר המגדרי שהקמנו בכנסת אשר מבצע מדידה לביצועיהן של 120 נבחרנו ומפרסם מדד מגדרי של הכנסת.

בינואר 2018 קיימנו טקס מכובד בו חילקנו אותות לחברי הכנסת המצטיינים ,שהידהד ברוב כבוד במסדרונות הכנסת ובמרחב הציבורי.

טקס הענקת אותות המשמר המגדרי בכנסת 9 בינואר 2018

רק חצי שנה חלפה לה וכבר השקנו ביולי 2018 את המשמר המגדרי הבינ”ל באירוע מכובד בהשתתפות סגן השר דאז במשרד רוה”מ, ד”ר מייקל אורן ו – 12 שגרירים ממדינות העולם אשר חתמו על אמנה כמייסדי ומקימי המשמר המגדרי הבינ”ל .

השקת המשמר המגדרי הבינלאומי בכנסת 17 ביולי 2018

מאז אספנו ידע ותובנות מ 24 מדינות באמצעות השגרירים וקבענו מועד לטקס להשקת ספר המשמר המגדרי הבינ”ל במעמד שגרירים, דיפלומטים , חברי כנסת ואנשי הקהילה העסקית.

חודש מרץ 2020 כבר כלא את כולנו בסגר, והטקס לא התקיים.

כמוהו גם אירועים נוספים שתוכננו ובוטלו.

חרף זאת, לא ויתרנו והמשכנו בין הסגרים, לנצל כל פיסת זמן כדי להבליח אליה, בזום או פרונטאלית ולקיים פעילות שוטפת וחברתית, לשמור על הגחלת ועל כל מה שזה מכבר הושג.

התודה והברכה לחברות הועד המנהל שלנו- שרה בורבין (יו”ר המשמר המגדרי היוצאת שעשתה עבודה נפלאה ואיכותית מאוד) ד”ר קלאודיה ברזילי, רחלי גנות, ד”ר בלהה מנדלסון (אשר מובילות ביד רמה ובהצלחה משמעותית ומכובדת שנים ארוכות את פורום מדע וטכנולוגיה) וד”ר אורלי ניקלס- יו”ר המשמר המגדרי הנכנסת, אשר רשמה בתקופה קצרה כבר הישגים מכובדים ומשמעותיים ,גייסה חברות היי טק לשדרוג ביצועי איסוף הנתונים והמדידה ומובילה צוותים מקצועיים נפלאים של נשות העמותה הפועלות יחד לקראת פרסום המדד הבא)

שנת 2021 היתה שנה מתעתעת.

כאשר סוף סוף חשבנו שהמגיפה מאחורינו, צצו ועלו מוטציות חדשות, חולי ואימה, חיסונים והידבקויות.

ובכל זאת, הספקנו לא מעט בשנת 2021

התחלנו את השנה כרגיל, באופטימיות חדורת אמונה , בהרצאתה של חברתנו אלה ואנה “צמיחה והתחדשות בסימן ט”ו בשבט”,  בחודש מרץ השקנו תערוכת “מיגדר בג’ינס” אשר נדדה לעיר פתח תקווה, בחסות ראש העיר מר רמי גרינברג, ויועצתו לקידום שוויון מגדרי וחדשנות- הגב’ רחל אלון.

האוצרות המוכשרות שלנו- אורנה לבבי ואורה בן יורם נרתמו למשימה והעמידו תערוכה מכובדת ומעוררת השראה. (תודתנו להן על עבודתן המקצועית והמשובחת . התערוכות שהקימו והביאו קורטוב של אמנות ותרבות בהפצת מסרי העמותה בראי היצירתיות)

בחלק מהזמן עמדה לה התערוכה דוממת ממבקרים בשל הסגר אך בראיית חצי הכוס המלאה, מי שפקדו אותה ונחשפו אלינו ואל פועלנו, היו לשגרירים מצוינים שלנו ! 

הכרת התודה על חצי הכוס המלאה היא תמיד תבונה שמביאה אנרגיה טובה!

בין לבין נהננו מהרצאות של נשות העמותה המוכשרות שלנו, בזום ופרונטאלית, ככל שאיפשרו הנחיות קורונה.

שמענו על “שינוי התפישסה התודעתית” מאת חברתנו מיכל כהן בידה, פסיכותרפיסטית וטריותרפיסטית, בעלת סיפור חיים מטלטל, שלקחה את החיים אל מעלה ההר, ויכלה להם!

לא ויתרנו לקורונה והעזנו לפתוח גם תערוכת “מיגדר בג’ינס” בחודש האישה הבינ”ל , וביום 8.3.21 בהיכל התרבות בכפר סבא, בחסות ראש העיר, מר רפי סער ויו”ר מועצת נשים, עו”ד עדי לוי סקופ שוב הושקה תערוכת “מיגדר בג’ינס ” וכן התקיים טקס חתימה על אמנת “תרבות שוויונית”..

תיחזקנו את הנפש עם אורלי הראל חברתנו שסיפרה על הדרך לנצח מחלה ולצמוח מהמשבר, וכאשר האביב ליבלב לו בחוץ יצאנו לטיול גרפיטי בפלורנטין בתל אביב.

ד”ר בלהה מנדלסון שלנו הירצתה לנו על “כל מה שהמכונה רצתה ללמוד ולא היתה צריכה לשאול- והציפה את שאלת השאלות- האם, איך ומתי בינה מלאכותית תייתר בינה אנושית?

ובהמשך לצריכת הקולטורה שלנו, נפגשנו בחודש יוני למפגש אינטלקטואלי עם פרופ’ יוסי יונה, חבר כנסת ומרצה באונייברסיטת בן גוריון לשיח מרתק בנושא סיפרו “תאנים טובות מאוד”.

וכדי שתמיד “הסכין יהיה נעוץ בין השיניים ” קיימנו מפגש עם עורכת דין פליליסטית שלקחה אותנו אל החצרות האחוריות של מדינת ישראל, אל נבכי עולמות הפשע ועיסקאות הטיעון- עו”ד צעירה ומבטיחה- שירן גולברי, ריתקה את כולנו!

וממצב של דריכות למצב של התרגשות מטלטלת- התכנסנו לפרגן לחברתנו רותה אשר החלה במסע הרצאותיה “חכמה מדי”, שלא הותיר אף עין יבשה. המילים נעתקו מפינו נוכח העוצמות הרכות בסיפור חייה של רותה המוכשרת, שזכתה לאהדה רבה ומכאן גם להזמנות להרצאות נוספות (והנה רק חלק מהתרומה הישירה בה זוכות חברותינו)

מסורת מסיבות הקיץ לא פסחה עלינו גם בשנת קורונה זו, וקיימנו מסיבה עליזה במיוחד, שתכליתה אמירת תודה לכל המתנדבות ,עטופה בחוויה ושמחה.

זהבה גנץ חברתנו גייסה את אחיה שהעמיד לרשותנו את האחוזה הנפלאה שלו במושב צפריה, נירה רגב חברתנו , מנכ”לית “קיורטוש” פינקה אותנו בקינוחים מדהימים ומרשימים, הזמרת ענת סגל הרקידה ושימחה אותנו בשירי ארץ ישראל ושירים מכל הזמנים והשמחה פרצה לה וסילקה את החום המהביל של אוגוסט.

ובבוא אלול אלינו- ריח סתיו עלה … וקיימנו מפגש לכבוד השנה העברית החדשה עם השגריר דן אוריין ועם מירי שניאורסון הרבנית מחב”ד שהגיעה לומר מילות ברכה לכבוד ראש השנה ואף חילקה לכולן מתנות חביבות..

בין לבין היתה על הדרך גם מלחמה שכזאת, עם טילים ואזעקות- שם החלטנו לאמץ את יחידות ההגנה של חיל האוויר “כיפת ברזל” . רק הודעה אחת ששוגרה וכבר קופת התרומות התמלאה ושלחננו משלוח נפלא לחיילים בגיזרה ! ומשם – קיימנו סיור באוקטובר 2021 בכיפת ברזל בבסיס פלמחים, ונפגשנו עם המלאכים הצעירים שעלינו שומרים.

ולא הפסדנו את מסורת אירועי שבוע היזמות הבינ”ל בהובלתה של חברת הועד המנהל היקרה- רחלי גנות , ובנובמבר התקיים ערב “יזמות על הבר” עם הדר צייטלין שהפכה ל”חד קרן”- סיפור חיים מעורר השראה על בירה וחברותא נעימה!

וגם טיול נפלא באוטובוס שמח במיוחד קיימנו לצפון , למפגש עם מיזם מרגש לבעלי צרכים מיוחדים- במכללת “כישורי חיים” ומשם המשכנו למוזיאון דונה גרציה להנות יחדיו מסיפורה מעורר ההשראה ולהצטלם בבגדי רנסאנס, כובעים ומצנפות, לקנח בכנאפה ולשמח לבבות!

ובחנוכה קיימנו אירוע משותף עם כפר חב”ד לקירוב לבבות בין דתיים לחילוניים והדלקנו נרות יחד ושמענו סיפורים חסידיים, רקדנו ושרנו חילוניות ודתיות , כך יחדיו וללא סייגים, וחתמנו את השנה בטיול חנוכיות בירושלים, 

בחנוכה גם קיימנו מפגש מרגש עם מר איציק משה, יו”ר בית ישראל בגיאורגיה והדלקנו יחד נרות, וכל דברי הימים הללו ,שנדחסו לשנה אחת- למה הם מסופרים?

כדי להמחיש כאן כי שום קורונה ואומיקרון או דלתא אותנו לא עוצרים!

איננו בוחרות בסגר מרצון- אנו מקדשות את החיים!

גם אם זה קשה, וביטלנו אירועים כבר בינואר 2022 בשל בידודים ומאומתים, הספקנו לקיים פגישה עם רעיית הנשיא – מיכל הרצוג, לעניין אותה בכנס הבינ”ל אותו אנו רוקמים- והיא נענתה ברצון לשתף פעולה- ועוד יבואו להם דברי הימים הבאים!

אז מה מבקשת לה מאיתנו שנת 2022?

מתבוננת היא בזו שחלפה לפניה בערגה, וחושבת לה כי אם זו דחסה לתוכה כל כך הרבה אירועים וחידושים, קנאת סופרים תרבה חוכמה והיא תתעלה מעליה ותביא המון אירועים וריגושים

הטיול שלנו לצפון יתחדש ויבוא וקולות השמחה באוטובוס כבר מהדהדים, המפגש שלנו עם שר התפוצות נחמן שי ישוב ללו”ז וכך שאר המפגשים המתוכננים, בקיץ 2022 נקיים טקס מכובד בכנסת לחלוקת אותות הצטיינות ל- 10 חברי הכנסת המובילים בעשייה מגדרית, נחדש את כל המשלחות שבוטלו- לגיאורגיה, לדובאי, לניו יורק, לאתיופיה ולקוסובו, ועוד…. ונקיים כנס מגדרי בינ”ל בו נשיק את הגישה החדשנית שלנו למגדריות של 2030- “סדר יום מגדרי חדש”- חישוב מסלול מחדש, על מה שהיה ועל מה שעוד יהיה- לא עוד דיבורי נשים בלבד, אלא שיתוף גברים, יצירת סינרגיה שתוביל להישגים של שוויון אמיתי, שגברים יירתמו אליו, לא פחות מנשים !

אז ידינו עמוסות עבודה, תוכניות ואירועים, רק ששנה טובה תבוא עלינו, ותנביט לה זרעי שמחה מרנינים!

חלי פרידמן

יו”ר העמותה